סימני דחיית שתל בשיניים

סימני דחיית שתל בשיניים – כל מה שצריך לדעת

 שתלים דנטליים הם פתרון מצוין להחלפת שיניים חסרות ולשיקום הפה, אך כמו בכל הליך רפואי, ישנם מקרים נדירים שבהם השתל עלול להידחות. זיהוי מוקדם של סימני דחייה יכול

להציל את השתל או להחליף אותו בהצלחה.

מאמר - סימני דחיית שתל בשיניים - מרפאת שיניים דר אלכסנדר
סימני דחיית שתל בשיניים - מאמר מטעם מרפאת שיניים דר אלכסנדר

מהם התסמינים של דחיית שתלים דנטליים?

כאב מתמשך – כאב לאחר תהליך ההשתלה באזור ההשתלה  הוא תופעה שכיחה, אך חולפת.  בדרך כלל, הכאב מתפוגג לאחר כמה ימים. ניתן להקל על עצמת הכאב באמצעות משככי כאבים שיומלצו על ידי רופא השיניים.

יחד עם זאת, במצב שבו הכאב הוא חזק ומתמשך או מלווה בתופעות נוספות, כמו חום או דימום, מצב זה יכול להיות סימן לדחיית השתל, וחשוב לפנות בהקדם לרופא.
 
חניכיים נפוחות – נפיחות באזור השתל היא תופעה שכיחה בימים הראשונים שלאחר הניתוח. הנפיחות נגרמת בתגובה לפגיעה שנעשתה ברקמות במהלך הניתוח.
אם הנפיחות אינה נעלמת בתוך כמה ימים, אלא מחמירה, והחניכיים נראות נפוחות ואדומות, ייתכן שנוצר זיהום באזור השתל. במצב כזה, יש להגיע לרופא השיניים מוקדם ככל האפשר, ולקבל טיפול מידי.

דימום מתמשך – דימום קל לאחר ההליך הכירורגי, אף הוא תופעה שכיחה ביום יומיים הראשונים, אך דימום מתמשך או כבד יכול להעיד על זיהום באזור השתל, ועל כשל בקליטת השתל.

קושי בזמן לעיסה – בעיקרון, שתל אמור לתפקד כמו שן טבעית, ולתת תחושה של שן טבעית. קושי בנגיסה או בלעיסה יכול להעיד על בעיה בשתל. ייתכן שיש בעיה בזווית ההשתלה, בגודל או בצורה של השתל. 

תזוזה של השתל – כל תזוזה של השתל, אם בזמן דיבור או אכילה, מעידה על כישלון בהשתלת השתל. שתל דנטלי מתוכנן להיות חזק ועמיד. השתל אמור לעודד צמיחת עצם, ולהשתלב בתוכה, ולהעניק תחושה של שן טבעית, ששורשיה נטועים חזק בתוך עצם הלסת.

שינויים בצבע החניכיים והפרשות מוגלתיות – אם החניכיים סביב השתל הופכות אדומות מאוד, כחולות או שחורות, זה עלול להצביע על בעיה. כך גם הפרשה של נוזל צהוב או ירקרק מאזור השתל עלולה להיות סימן לזיהום.

נסיגת חניכיים סביב השתל – באה לידי ביטוי במראה של כתר השתל שנראה ארוך במיוחד, ודלקת סביב השתל.

מאמר מקצועי - סימני דחיית שתל בשיניים - מרפאת שיניים דר אלכסנדר
סימני דחיית שתל בשיניים - מאמר מקצועי מטעם מרפאת שיניים דר אלכסנדר

איך למנוע כישלון של השתלת שיניים?

הגורם המשפיע ביותר על הצלחה של השתלת שיניים, הוא בחירת רופא שיניים מיומן ובעל ניסיון רב שנים בהשתלות שיניים. רופא שיניים עם ניסיון  בהשתלות, יבצע בדיקות מקיפות ויסודיות של בריאות הפה, לפני שהוא ימליץ על תוכנית ההשתלה; הוא יבצע צילום רנטגן דנטלי כדי לבדוק את עצם הלסת, האם היא איכותית מספיק לתמיכה בשתל; ישאל שאלות מפורטות על ההיסטוריה הרפואית של המטופל, על תרופות ואלרגיות כדי לראות אם הטופל הוא מועמד טוב להשתלה; יטפל בבעיות קיימות לפני ביצוע ההשתלה; רופא שיניים מנוסה בהשתלות, יתכנן את מיקומו המדויק של השתל, בסיוע של ציוד טכנולוגי מתקדם; במהלך תקופת הריפוי, יעקוב הרופא אחר תהליך האיחוי של השתל בלסת (תהליך שנקרא אוסאואינטגרציה), ורק לאחר שהשתל נטמע בתוך עצם הלסת, תהליך שאורך כחצי שנה, יבריג הרופא את הכתר על השתל. רופא שיניים מיומן ומנוסה יעשה הכול כדי להבטיח שההשתלה תהיה מוצלחת.

שמירה על היגיינת הפה – צחצוח שיניים פעמיים ביום למשך שתי דקות בכל פעם, ביקורים תקופתיים אצל השיננית, יסייעו בשמירה על היגיינת, וימנעו מצבים של הצטברות פלאק ועששת.  טיפול נאות בשיניים ובחלל הפה הוא הבסיס למניעת מחלות חניכיים, שהן אחד הגורמים העלולים לגרום לכישלון ההשתלה.

הימנעות מעישון  – עישון מעלה את הסיכון לכישלון השתלת שיניים. העישון מפחית את זרימת הדם לאזור ההשתלה, ובכך מעכב את תהליך הריפוי.  מטופלים המעוניינים לעבור השתלת שיניים, ייאלצו שלא לעשן לפחות שבוע לפני ההליך, וחודשיים לאחר ההשתלה. (לקריאה על השתלת שיניים למעשנים >>>)

הקפדה על תזונה בריאה ומאוזנת – תזונה נכונה היא גורם משמעותי בהצלחת ההשתלה.
בשבועיים הראשונים שלאחר ההשתלה, מומלץ לאכול מזונות רכים, ולא חמים מדי. מומלץ להרבות בשתייה ולהימנע משתיה חמה. כן חשוב להימנע ממזונות קשים ודביקים.

בטווח הארוך, חשוב לאכול מזונות המסייעים לבניית עצם ולספיגת הסידן בבניית העצם, מזונות המכילים סידן וויטמין D, וכן מזונות המכילים חלבון, אומגה 3 ואבץ, שמסייעים לבניית רקמות ולהחלמה, מפחיתים דלקות ומחזקים את המערכת החיסונית.

ד"ר אלכסנדר

מרפאת ד"ר אלכסנדר היא מרפאת שיניים רב תחומית העוסקת בשיקום הפה, השתלות דנטליות וטיפולי אסתטיקה דנטלית.
המרפאה חדשנית ומאובזרת במיטב הציוד הטכנולוגי המתקדם, ומטפלת בגישה רפואית ייחודית גם במטופלים בעלי מחלות רקע ומטופלים הנוטלים תרופות, אשר נדרשים לתשומת לב מיוחדת בטיפולי השיניים.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
סימני דחיית שתל בשיניים - מרפאת שיניים דר אלכסנדר

השתלת שיניים | טיפולי שורש | סתימות | עקירה כירורגית | שיננית

לוגו אלכסנדר צבעוני פוטר

לייעוץ התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
דר אלכסנדר - מרפאת שיניים בקרית אונו

מרפאת שיניים ד"ר אלכסנדר

צוות מרפאה דר אלכסנדר

מאמרים נוספים שיעניינו אותך לקרוא