טיפולי חניכיים

כירורג שיניים - מרפאת שיניים דר אלכסנדר

טיפולי חניכיים – מדוע חשוב לבצע אותם?

דלקת ומחלת חניכיים הן מהנפוצות והבעייתיות ביותר לבריאות השיניים, מהסיבה הפשוטה, שלא תמיד המטופל מרגיש בהן. לכן, בהיעדר טיפול בעיתוי הנכון, גם דלקת יכולה להתפתח למחלת חניכיים, ומשם, הדרך אל בעיות שיניים מורכבות ואף אבדן שיניים, היא קצרה.

בטיפולי החניכיים נכללות פעולות כירורגיות שנועדו לשקם את החניכיים במקרים של דלקת או מחלת חניכיים, נסיגת חניכיים או כטיפול מקדים לקראת תהליך של השתלה דנטלית.

מרפאת שיניים ד"ר אלכסנדר מקפידה על טיפולי חניכיים משמרים ומשקמים, ומעניקה טיפול מיוחד לבעלי מחלות רקע, החשופים יותר לדלקות ומחלות חניכיים.

במסגרת זו מבצע ד"ר אלכסנדר טיפול מונע להסרת אבנית במכשור ייחודי וטיפול ייעודי בדלקות ומחלות חניכיים, גם באמצעות מכשור לייזר מתקדם.

מחלות חניכיים / דלקות חניכיים

החניכיים, רקמות רכות העוטפות ותוחמות את השיניים, נאחזות בעצם הלסת ומהוות מאחז חשוב להגנה על השיניים. כאשר מתפתחת דלקת או מחלת חניכיים, נוצר למעשה זיהום חיידקי שלפעמים יכול להוביל להרס או לספיגת עצם, דבר הפוגע באופן ישיר באחיזה ובתמיכה של השן בעצם הלסת.

זו הסיבה שטיפולי חניכיים תקופתיים בשגרה ככלל, וטיפולי חניכיים בזמן דלקת או מחלת חניכיים בפרט, הכרחיים לשמירה על בריאות השיניים לאורך זמן.

מהי דלקת חניכיים?

דלקת החניכיים מתפתחת כתוצאה משילוב של רובד חיידקי (פלאק) על השיניים, עם הצטברות של שאריות המזון והחומציות אשר בפה.

כיצד תוכלו לזהות דלקת חניכיים?

אם הבחנתם לאחרונה בריח רע וחריג מהפה, באדמומיות החניכיים, בדימום בעת צחצוח השיניים או בנפיחות שהתפתחה בחניכיים, יתכן שמתפתחת אצלכם דלקת חניכיים.

האם ניתן להימנע?

במספר פעולות פשוטות ניתן למנוע או להקטין את הסיכוי לדלקת חניכיים:

• צחצוח שיניים באופן נכון ויום-יומי
  • שימוש בחוט דנטלי להסרת שאריות מזון בין השיניים
  • טיפול הסרת אבנית אחת ל- 3-6 חודשים
  • ביקורת תקופתית במרפאת שיניים אחת לחצי שנה
טיפולי חניכיים – מרפאת שיניים דר אלכסנדר

מהי מחלת חניכיים?

מחלת החניכיים עלולה להתפתח בעקבות גנטיקה, דלקת חניכיים שלא טופלה בזמן, בעקבות מחלות רקע שונות או בעקבות הזנחה של היגיינת הפה והשיניים. מחלת החניכיים יכולה להופיע בדרגות שונות ולרוב היא מופיעה בקרב מבוגרים.

הפגיעה העיקרית הינה ברקמת העצם התומכת בשיניים עד למצב של הידלדלות בנפח העצם, כל זאת בעקבות ספיגת העצם עקב התהליך הדלקתי. עובדה זו עלולה להפוך את תהליך השתלת השיניים למורכב יותר, מפני שאם נפח העצם אינו מספיק לצורך ההשתלה, נדרשת התערבות כירורגית נוספת, כדוגמת השתלת עצם.

דלקת חניכיים
מחלת חניכיים

הדרך הטובה ביותר להימנע מדלקות ומחלות חניכיים היא באמצעות הקפדה על ביקורת תקופתית במרפאת השיניים ושמירה על היגיינת פה קבועה ונכונה. היעדר טיפול ושמירה על החניכיים, עלול להוביל לפגיעה נוספת ברקמת העצם ולנזק לשיניים, עד למצב של אבדן שיניים.

בנוסף, חשוב לציין כי במחקרים שנערכו נמצא כי ישנו קשר ישיר בין מחלות חניכיים לבין מחלות רקע כגון לחץ דם גבוה, מחלות לב, סוכרת, אלצהיימר ועוד.

לכן, חשיבות השמירה על החניכיים גבוהה עוד יותר, בפרט בקרב מטופלים בעלי מחלות רקע. לד"ר אלכסנדר ניסיון רב שנים וידע רב בטיפולים מורכבים ונרחבים בחולים בעלי מחלות רקע ובעל ניסיון רב בהשתלות דנטליות לחולי סוכרת.

נסיגת חניכיים

מהי נסיגת חניכיים?

נסיגת חניכיים מאופיינת בשחיקה של מעטפת החניכיים המגנה על השן כשלב ראשון כך שניתן לראות חשיפה של החלק התחתון של השן, יתר על המידה.

יש מספר סיבות אפשריות להתפתחות נסיגת חניכיים:

• רגישות בשיניים
  • מאפיינים גנטיים
  • היגיינת פה נמוכה
  • עישון
  • מחלת חניכיים
  • צחצוח במברשת קשה מידי

נסיגת חניכיים ניתן לראות גם אצל צעירים וגם בקרב מבוגרים ויש חשיבות גבוהה לזהותה כבר בתחילתה לפני שתחמיר.

עד כמה נסיגת החניכיים משפיעה על בריאות השיניים?

אם אנו סובלים מנסיגת חניכיים אשר אינה מטופלת כראוי, הדבר עלול להוביל להחמרה כגון כיסי חניכיים וזיהומים ומכאן הדרך קצרה לבעיות כגון תזוזת שיניים ואף אבדן שיניים.

כיום ישנם טיפולי שיניים חדשניים המאפשרים לטפל בבעיה כבר בתחילת הדרך.

אנו חוזרים ואומרים, חשוב ביותר להקפיד על היגיינת פה נכונה ובדיקות תקופתיות במרפאת שיניים (ובוודאי לבצע טיפולי שיננית אחת למספר חודשים).

נגן וידאו אודות טיפולי חניכיים בקליניקה של דר אלכסנדר
נגן וידאו אודות מרפאת שיניים דר אלכסנדר בקרית אונו - טיפולי חניכיים - דלקת חניכיים

תיקון אסתטי של קו החניכיים

גאמי סמייל (Gummy Smile)

תופעה המאופיינת בחוסר אסתטיות של חשיפה יתרה של קו החניכיים העליון, בעת חיוך. לחלקנו התופעה הזו מוכרת בשם "Gummy Smile".

מהן הסיבות לתופעה וכיצד מטפלים?

ישנם מספר סיבות לתופעה, החל ממראה שיניים 'קצר', לסת עליונה בולטת או מחלת חניכיים.

ישנם מספר אפשרויות טיפול בהתאם לאבחון שייקבע במרפאת השיניים:

• הסרה של רקמת חניכיים
  • הארכה של כותרות השיניים
  • הסרת סיב הפרנולום

שיני בינה כלואות

מהן שיני בינה כלואות?

שיני הבינה בוקעות אצל מרבית האוכלוסיה, בגילאים הבוגרים וחשוב לציין שגם מי שצמחו לו שיני בינה, לא בהכרח יסבול מהן. עם זאת, כאשר הצמיחה של שיניים אלו אינה תקינה, לרוב בשל חוסר מקום בלסתות, עלולות להתפתח בעיות.

התופעות המוכרות יותר הן של שיני בינה שצמחו באופן חלקי בלבד או שצמחו במנח לא תקין כגון אלכסון או במקרים גרועים יותר, כאשר שן הבינה התפתחה אך לא בקעה – תופעה הנקראת שן בינה כלואה. שיני בינה כלואות עלולות לגרום לתופעות מזיקות כגון עששת מוגברת באזורים אלו (בשל חוסר היכולת של מברשת השיניים ואמצעי הניקוי להגיע בהצלחה אל מקומות אלו), דלקות או מחלת חניכיים, פגיעה בשיניים סמוכות ועוד.

שיני בינה כלואות – לעקור או לא?

לא בכל מצב מומלץ לעקור שיני בינה, בפרט כאשר הן אינן גורמות לכאב או לדלקת. עם זאת, במידה ויש כאב, נפיחות או דלקות, מומלץ להגיע לאבחון במרפאתנו, כך נוכל באמצעות צילומי הרנטגן לבחון את מיקומה המדויק של השן בלסת.

במידה ומדובר על עקירה כירורגית, מדובר בהליך כירורגי הדורש דיוק, מיומנות גבוהה, מקצועיות וניסיון רב.

לפני הכל, ההמלצה שלנו היא להגיע למרפאת השיניים לצורך אבחון מעמיק במטרה להעריך האם נדרשת עקירה ומה הטיפול הנדרש – כי לא תמיד חייבים לעקור שן בינה.

טיפולי חניכיים - צילום שיני בינה כלואות - דר אלכסנדר

משה קורסיה (קרית אונו)

הגעתי דרך המון המלצות ושמחתי לגלות שהכל נכון מאחוריהן. תמרה מקסימה ,קבעה איתי תור ככל המוקדם ,ד"ר אלכסנדר היה שקוף,יסודי ומהיר ! בנוסף ,תמרה התעניינה בשלומו יום למחרת . *מרוצה מאוד* וממליצה לכל מי שזקוק לטיפולו שיניים . תודה לכם

ויקטוריה ראובן

אישתי עשתה טיפול שם היחס והטיפול היו טובים , אני בטיפול ממושך אצל רופא אחר אבל כשיסתיים הטיפול ואים אזדקק שוב טיפול חושב שאעשה אצל דר אלכסדר

‎נסים בן דוד (גני תקווה)

שאלות נפוצות על טיפולי חניכיים מטעם מרפאת דר אלכסנדר

שאלות נפוצות על טיפולי חניכיים

החניכיים עוזרות לייצב את השיניים ולהגן עליהן מפני זיהום. כאשר היגיינת הפה לא מוקפדת עלולים להיווצר חיידקים על השיניים שיוצרים רובד חיידקי (פלאק), אם החומר לא מוסר הוא הופך לאבנית, שעלולה לגרום לדלקת חניכיים. במקרים מסוימים נדרשת התערבות כירורגית.

התסמינים הבולטים לדלקת חניכיים הם: אדמומיות בחניכיים, דימום בעת צחצוח שיניים, נפיחות בחניכיים, ריח רע מהפה.

אם מזהים אחד מהתסמינים הללו, מומלץ להגיע לבדיקה אצל רופא שיניים, שיש לו ניסיון בטיפול בבעיות בחניכיים . הרופא יבצע צילום של חלל הפה ויבחן כל שן באופן יסודי, החל מכמות האבנית שיש עליה, מצב השורש והעצם. על פי ההבחנה ימליץ הרופא על הטיפול המתאים.

מי פה מחטאים את הפה ומרחיקים את החיידקים שגורמים לפלאק. שימוש שגרתי במי פה ימנע דלקת חניכיים, ריח רע מהפה ועששת.

מחלת חניכיים היא פגיעה ברקמת העצם התומכת בשיניים. פגיעה זו יכולה לגרום להידלדלות בנפח העצם, ועד לאבדן שיניים.

נסיגת חניכיים מאופיינת בחשיפת יתר של החלק התחתון של השן. נסיגת חניכיים שאינה מטופלת עלולה להוביל לכיסי חניכיים, זיהומים ומחלת חניכיים מתקדמת.