שיננית

שיננית - מרפאת שיניים דר אלכסנדר בקרית אונו

טיפולי מניעה אצל שיננית

טיפול מונע, הוא הטיפול היעיל והמשמעותי לשמירה על בריאות הפה והשיניים.

הקפדה על שגרת טיפולי מניעה אצל שיננית, אחת לחצי שנה עד שנה, הכרחית לתחזוקה בריאה של חלל הפה ומניעת נזק לשיניים.

אנו, ד"ר אלכסנדר וצוות המרפאה, מחויבים לסטנדרטים הגבוהים ביותר בשיטות הטיפול, בחומרים ובמכשור ומעניקים למטופלינו סביבת טיפול משפחתית, נוחה ומרגיעה.

מהם פלאק ואבנית?

באופן טבעי כל אחד מאיתנו נושא בפיו חיידקים, המתרבים במהירות ויוצרים שכבת פלאק המצטברת במקום המפגש בין השיניים לחניכיים. החיידקים בפלאק ניזונים מהמזון שאנחנו אוכלים, ומפרישים חומצות, הממיסות את אמייל השן, שיכולות לגרום לעששת (חור בשן).  כששכבת הפלאק אינה מטופלת ואין מסירים אותה, היא יכולה להתקשות ולהפוך לאבנית.

האבנית היא משקע קשה של מינרלים שנוצר על השיניים והחניכיים. היא מונעת מכם, בזמן צחצוח השיניים, להגיע לאימייל השן ולנקות אותן באופן יסודי. האבנית קשה יותר להסרה מהפלאק, וכשאין מסירים אותה, ואין מטפלים בה היא יכולה לגרום לדלקת חניכיים.

בביקור אצל שיננית - דר אלכסנדר
נגן וידאו אודות שיננית - מרפאת שיניים דר אלכסנדר
נגן וידאו אודות מרפאת שיניים דר אלכסנדר - שיננית

דלקת בחניכיים היא אחד מהגורמים לריח רע מהפה. הדלקת עלולה להביא למצב של דימום מהחניכיים ולנסיגת חניכיים. אם לא מטפלים בדלקת חניכיים, היא יכולה להוביל לאובדן שיניים.

הקפדה על צחצוח שיניים בוקר וערב, הקפדה על מזון נטול סוכרים יכולים לסייע על היגיינת הפה, אך אין הם מונעים את הצטברות החיידקים בפה. כדי להסיר את שכבת החיידקים המצטברת על השיניים (שכבת הפלאק) יש להגיע לטיפול שיגרתי אצל שיננית.

למידע נוסף על היגיינת הפה >>>

איך מתבצע הטיפול אצל שיננית - דר אלכסנדר

איך מתבצע הטיפול אצל השיננית?

השיננית תתחיל בבדיקה של השיניים והחניכיים. היא תבדוק את מצב האבנית והפלאק, וכן את מצב החניכיים.

אם יש אבנית או פלאק, השיננית תסיר אותם באמצעות מכשיר מיוחד, העושה שימוש בגלי קול להסרת האבנית והפלאק מבלי לפגוע בשיניים או בחניכיים.
לאחר הסרת האבנית והפלאק, השיננית תבדוק שוב את השיניים וכיסי החניכיים שבבסיס השיניים, כדי לוודא שהם נקיים.
אם יש דלקת חניכיים, השיננית תנקז את הנוזלים הדלקתיים מהחניכיים.

בסיום תהליך הניקוי, השיננית תדריך את המטופל איך לשמור על בריאות הפה כחלק משגרת היום. ההדרכה מתייחסת לאופן צחצוח השיניים, כיצד לצחצח את השיניים בצורה נכונה, ותמליץ על צחצוח שיניים פעמיים ביום במשך שתי דקות כל צחצוח. היא תמליץ למטופל על שימוש במשחת שיניים מועדפת, בעזרים דנטליים כמו חוט דנטלי. תתייחס לאכילת מזונות נטולי סוכר והימנעות משתיית משקאות מתוקים.

למידע נוסף על טיפולי חניכיים >>>

האם הטיפול כואב?

בדרך כלל, טיפול אצל שיננית אינו אמור לכאוב. עם זאת, אם יש דלקת חניכיים חמורה, המטופל עלול לחוות אי נוחות קלה במהלך הטיפול. אם המטופל מרגיש כאב, אפשר לבקש מהשיננית להשתמש בחומר משכך כאבים.

ישנם כמה דברים שאפשר לעשות כדי להפחית את אי הנוחות בעת ביקור אצל שיננית:

לצחצח את השיניים היטב לפני הביקור. זה יעזור להסיר את פלאק וחיידקים מהשיניים, מה שיכול להקל על העבודה של השיננית.

להשתמש בחוט דנטלי לפני הביקור. זה יעזור להסיר את כל שאריות המזון מהחניכיים.

לשתות מים לפני הביקור. זה יעזור להרטיב את הפה ולשמור על לחות החניכיים.

יתרונות הטיפול של שיננית - במרפאת שיניים דר אלכסנדר

יתרונות הטיפול של שיננית

טיפול מונע למחלות חניכיים: מחלת חניכיים היא זיהום של החניכיים ושל העצם התומכת בשיניים. היא יכולה לגרום לכאב, לדימום, לריח רע מהפה ואובדן שיניים. טיפול אצל שיננית יכול לעזור למנוע מחלת חניכיים על ידי הסרת פלאק ואבנית, שהם חיידקים שיכולים לגרום לדלקת.

מניעת ריח רע מהפה: ריח רע מהפה, הידוע גם בשם הליטוזיס, יכול להיגרם על ידי מספר גורמים, כולל פלאק ואבנית, מחלת חניכיים, מחלות חניכיים וצריכה של מזונות מסוימים. טיפול אצל שיננית יכול לעזור להפחית את כמות החיידקים בחלל הפה ולשפר את ריח הנשימה.

מניעת עששת: חורים בשיניים, הידועים גם בשם עששת, נגרמים על ידי חיידקים שחיים בחלל הפה. החיידקים מפרישים חומצות הממיסות את אמייל השן. טיפול אצל שיננית יכול לעזור למנוע עששת על ידי הסרת פלאק ואבנית, שהם חיידקים שיכולים לגרום לעששת.

שיפור המראה של השיניים: טיפול אצל שיננית יכול לעזור להסיר פלאק ואבנית, ומשפרים את מראה השיניים.

מניעת בעיות בריאותיות אחרות: מחלת חניכיים עלולות לגרום לבעיות בריאותיות אחרות, כולל מחלות לב, שבץ, סוכרת ודלקת פרקים. טיפול אצל שיננית יכול לעזור למנוע בעיות בריאותיות אלו על ידי הפחתת הסיכון לדלקת חניכיים.

טיפולי שיננית לאנשים עם שתלים דנטליים

טיפולי שיננית לאנשים עם שתלים דנטליים חשובים באותה מידה כמו טיפולי שיננית לאנשים עם שיניים טבעיות. למעשה, אנשים עם שתלים דנטליים צריכים לבקר אצל שיננית לפחות פעם בשנה כדי לקבל טיפול מונע.

טיפולי שיננית לאנשים עם שתלים דנטליים כוללים מספר שלבים:

השיננית תבדוק את השתלים הדנטליים כדי לוודא שהם בריאים ומתיישבים היטב במקום.
השיננית תסיר כל פלאק וחיידקים מהשתלים הדנטליים והחניכיים.
השיננית עשויה להשתמש במכשיר מיוחד כדי לבדוק את עומק כיס החניכיים סביב השתלים הדנטליים.
אם קיימת דלקת חניכיים השיננית תבצע ניקוי עמוק של השתלים הדנטליים.

טיפולי שיננית לאנשים עם שתלים דנטליים יכולים להיות קצת פחות נעימים מאשר טיפולי שיננית לאנשים עם שיניים טבעיות. עם זאת, חשוב לעבור את הטיפולים כדי לשמור על בריאות השתלים הדנטליים לאורך זמן.

חשוב ליידע את השיננית על קיום שתלים דנטליים כדי שהיא תוכל להתאים את הטיפול לצרכים.

למידע נוסף על אסתטיקה דנטלית >>

טיפולי שיננית לאנשים עם שתלים דנטליים - דר אלכסנדר

משה קורסיה (קרית אונו)

הגעתי דרך המון המלצות ושמחתי לגלות שהכל נכון מאחוריהן. תמרה מקסימה ,קבעה איתי תור ככל המוקדם ,ד"ר אלכסנדר היה שקוף,יסודי ומהיר ! בנוסף ,תמרה התעניינה בשלומו יום למחרת . *מרוצה מאוד* וממליצה לכל מי שזקוק לטיפולו שיניים . תודה לכם

ויקטוריה ראובן

אישתי עשתה טיפול שם היחס והטיפול היו טובים , אני בטיפול ממושך אצל רופא אחר אבל כשיסתיים הטיפול ואים אזדקק שוב טיפול חושב שאעשה אצל דר אלכסדר

‎נסים בן דוד (גני תקווה)
מרפאת שיניים דר אלכסנדר - הנחיות לאחר טיפול אצל שיננית

הנחיות לאחר טיפול אצל שיננית

לעיתים מופיעות תופעות לוואי לאחר טיפול אצל השיננית. תופעות כמו דימום מהחניכיים, נפיחות או אי נוחות בחניכיים, רגישות בשיניים. תופעות אלה הם קלות בדרך כלל ונעלמות מעצמן תוך מספר ימים. אם אחת או יותר מהתופעות הללו אינן חולפות בתוך כמה ימים, יש לפנות לרופא השיניים.
כדי להפחית את הסיכון לתופעות לוואי שלאחר הטיפול, מומלץ להימנע מאכילת מזונות קשים, לאכול ארוחות קלות, להרבות בשתיית מים, להימנע משתיית משקאות חמים או קרים למשך כמה שעות.

טיפול שיגרתי של פעם עד פעמיים בשנה אצל שיננית, יאפשר שמירה על היגיינת הפה ועל שמירת שיניים בריאות לאורך זמן.

רופא שיניים עם ניסיון רפואי של יותר משלושים שנה. מתמחה בשיקום ובכירורגיית הפה.
ד"ר אלכסנדר מבצע מגוון רחב של טיפולים, החל מטיפולים משמרים, ניקוי שיניים, וטיפולי תחזוקת הפה והשניים ועד לטיפולים מורכבים, הדורשים ניסיון ומיומנויות רבים, טיפולים למחסרי עצם, השתלות דנטליות וטיפולי שיניים אסתטתיים.
ד"ר אלכסנדר הוא בוגר האוניברסיטה בסיביר, בעל תואר שלישי PHD בהשתלות דנטליות לחולי סכרת, עם ניסיון רב שנים במטופלים בעלי מחלות רקע או רקע רפואי מורכב. מאחוריו שנות ניסיון רבות כמנהל מחלקת שיקום בבית חולים ממשלתי במוסקבה. כמו כן, שימש ד"ר אלכסנדר כמרצה בכיר לרופאים מתמחים בשיקום הפה.
לפני כשלוש עשרה שנה עלה ד"ר אלכסנדר לישראל ופתח קליניקה פרטית בגני תקווה .
כיום עומדת המרפאה של ד"ר אלכסנדר בחזית טיפולי שיקום הפה ביום אחד, ומציעה מגוון טכנולוגיות מתקדמות כולל שיקום דיגיטלי והשתלה וירטואלית, כדי לספק למטופלינו את טיפולי השיניים המתקדמים והיעילים ביותר שיש.

רופא שיניים עם ניסיון רפואי של יותר משלושים שנה. מתמחה בשיקום ובכירורגיית הפה.
לפני כשלוש עשרה שנה עלה ד"ר אלכסנדר לישראל ופתח קליניקה פרטית בגני תקווה .

שאלות נפוצות עבור שיננית - דר אלכסנדר

שאלות נפוצות - שיננית

אנשים רבים טועים לחשוב שניקוי שיניים אצל שיננית פוגע בשן, ומוריד חלק משכבת המייל של השן.
ההיפך הוא הנכון! אי הסרת האבנית וריבוי חיידקים בפה יגרמו לנזק לשיניים וגם לחניכיים. טיפול שיננית הוא הכרחי לשמירה על בריאות חלל הפה.

לא, טיפול אצל שיננית אינו מלבין את השיניים. טיפול אצל שיננית מסיר אבנית ופלאק, שהם שכבות של חיידקים, מזון ופסולת שנוצרות על השיניים. שכבות אלו יכולות לתת לשיניים מראה צהבהב, אך הן אינן הגורם העיקרי לצבע השן. הצבע הטבעי של השן נקבע על ידי כמות המינרלים, כגון פלואוריד, שיש בשן.

טיפול אצל שיננית אורך בדרך כלל בין 30 ל-60 דקות. משך הטיפול תלוי במספר הגורמים, כולל: מצב השיניים והחניכיים של המטופל, כמות האבנית והפלאק שיש על השיניים, מספר הטיפולים הקודמים אצל שיננית, בעיות בריאות אחרות.

בהחלט כן!
ריח רע מהפה יכול להיגרם מהיגיינת פה לקויה, מדלקת חניכיים ומדימומים בפה. לכן חשוב להקפיד על צחצוח השיניים פעמיים ביום. ביקור אצל שיננית יעיל מאד בסילוק ריח רע  מהפה באמצעות סילוק רובד החיידקים והדרכה לצחצוח וניקוי חלל הפה.

בהחלט כן!
מחלת חניכיים היא בעיה נפוצה אצל נשים בהריון, והיא יכולה להחמיר במהלך ההיריון. טיפול שיננית יכול לעזור למנוע מחלת חניכיים ולהבטיח שבריאות השיניים והחניכיים תהיה טובה במהלך ההיריון.

בדרך כלל לפני ניקוי שיניים, השיננית תערוך תשאול לגבי המצב הרפואי של המטופל. בשלב זה מומלץ לעדכן את השיננית על בעיות רפואיות אם יש, על תרופות שהמטופל צורך באופן קבוע, על היריון או הנקה, וגם על החששות מהטיפול.